سوکت تقویت شده برای شارژ مجدد ماشین برقی خود ، سوکت تقویت شده برای اتومبیل برقی: راهنمای 2023 | جهنمی

سوکت تقویت شده برای اتومبیل برقی: راهنمای 2023

Contents

بیشتر و بیشتر رانندگان فرانسوی با یک نگرانی اکولوژیکی ، اما همچنین اقتصادی ، قیمت سوخت هایی که در ماه های اخیر دچار افزایش وحشیانه شده اند ، از موتور سازی برقی استفاده می کنند.

سوکت تقویت شده برای شارژ مجدد ماشین برقی خود

اگر وسیله نقلیه الکتریکی دارید ، ممکن است تعجب کنید که کدام محلول بار برای خانه شما است. سوکت تقویت شده باعث افزایش قدرت بار یک وسیله نقلیه برقی در سوکت خانگی می شود. سبز ، شوخ ، مننکس ، توپ ، مدل های تقویت شده زیادی وجود دارد. توضیحات در این مقاله.

خلاصه

برداشت تقویت شده چیست ?

سوکت تقویت شده مانند یک پریز برق معمولی است. تفاوت در این واقعیت نهفته است ایمن تر و کارآمدتر. این نوع مصرف قدرت 3.2 کیلو وات یا 14 تا در برابر 2.3 کیلو وات (10 A) را برای یک سوکت استاندارد ارائه می دهد. قدرت ، کمی بالاتر از سوکت کلاسیک ، اجازه می دهدبهینه سازی زمان شارژ برای وسایل نقلیه برقی 35 ٪. 200 کیلومتر استقلال را برای یک شب شارژ حساب کنید. مجهز به شکن مدار دیفرانسیل ، سوکت تقویت شده خطرات گرمای بیش از حد را محدود می کند در شبکه برق داخلی. از طرف دیگر ، نصب آن نیاز به مداخله یک حرفه ای مجاز و تخصصی دارد.

تفاوت بین سوکت تقویت شده و ایستگاه شارژ چیست ?

تفاوت اصلی بین سوکت تقویت شده و یک ایستگاه شارژ در حال شارژ زمان است. وسیله نقلیه الکتریکی خود را با تجهیزات شارژ مانند شارژ کنیدیک جعبه دیوار سریعتر از یک سوکت تقویت شده خواهد بود.

مقایسه انواع مختلف سوکت تقویت شده

ارجاع تنش برق قیمت
سبز کردن 230 ولت (مونوفاز) – 14 a 3.7 کیلو وات 71.39 یورو از جمله مالیات
شوخ 250 ولت (مونوفاز) – 16a 3.2 کیلو وات 72 یورو از جمله مالیات
مینک 230 ولت (مونوفاز) – 32 a 22 کیلو وات 35.09 یورو از جمله مالیات
توپ ها 380 ولت (سه فاز) – 32a 22 کیلو وات 35.09 یورو از جمله مالیات

Green Up Legrand: Socket Green’up است رایج ترین سوکت های تقویت شده. Hager Witty: سوکت تقویت شده با شوخ. به گونه ای طراحی شده است در داخل خانه یا خارج از منزل استفاده می شود. MENNEKES: این خروجی دیوار منیکس می تواند به 32a تک فاز.
سوکت Balls: اگر می خواهید یک ترمینال تلفن همراه را به خود وصل کنید ، این سوکت ایده آل است شبکه خانه سه فاز.

مزایا و مضرات یک سوکت تقویت شده

مزایای

قیمت : یک سوکت تقویت شده پیدا خواهید کرد بین 60 تا 150 یورو. در مقایسه با ایستگاه های شارژ ، سرمایه گذاری کمتر است. قیمت معقول آن به شما امکان می دهد به راحتی در یک راه حل شارژ سرمایه گذاری کنید. عملکرد : در مقایسه با یک پریز برق استاندارد ، آن قدرت بار را افزایش می دهد. بنابراین وسیله نقلیه الکتریکی بسیار سریعتر با برق پر می شود. امنیت : سوکت تقویت شده ارائه می دهد امنیت بالاتر از سوکت داخلی . در واقع ، از خطرات گرمای بیش از حد و ولتاژ جلوگیری می کند. سهولت نصب : سوکت تقویت شده باید در نصب شود ارتفاع 80 سانتی متر . اجرای آن توسط یک برق تأیید شده انجام می شود که قدرت عملیاتی سوکت را کنترل می کند. سادگی استفاده : سوکت تقویت شده از طریق تلفن هوشمند قابل کنترل است. به عنوان مثال می توانید برنامه استفاده از ساعات توخالی را برنامه ریزی کنید برای صرفه جویی در قبض برق خود. این پلاگین برای شارژ مجدد وسیله نقلیه شما ایجاد می شود و سپس به طور خودکار بیرون می رود تا پس از ساخت شارژ مجدد از خطر گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود.

ناراحتی ها

عملکرد محدود : زمان شارژ در مقایسه با یک پریز برق خانگی کاهش می یابد ، اما ظرفیت بار آن بسیار کمتر از ایستگاه شارژ است. تعهد به استفاده از یک برقکار معتبر : با وجود نصب ساده ، واقعیت وظیفه با یک برقکار معتبر تماس بگیرید هزینه راه اندازی را افزایش می دهد.
با کابل معمولی استفاده کنید : سوکت تقویت شده بدون کابل خاص برای اتصال به وسیله نقلیه الکتریکی شما نمی تواند کار کند. همه تولید کنندگان این کابل را ارائه نمی دهند که یافتن آن در بازار دشوار است.

چه قدرتی را انتخاب کنید ?

انتخاب سوکت تقویت شده برای شارژ مجدد وسیله نقلیه برقی شما با استفاده از ماشین خود مشروط است. یک سوکت خانگی از قدرت نسبتاً کم برخوردار است ، نتیجه آن زمان بارگذاری نسبتاً طولانی است. برای دریافت شارژ کامل 10 تا 12 ساعت اجازه دهید. استفاده از سوکت تقویت شده باعث می شود استقلال به دست آورد: تقریباً 35 ٪ در مقایسه با یک سوکت خانگی معمولی. با وجود این واقعیت که از یک پریز برق ساده کارآمدتر است ، سوکت تقویت شده امکان دستیابی به نتایج مشابه ایستگاه شارژ مانند Wallbox را امکان پذیر نمی کند. رانندگانی که برای وسیله نقلیه خود نیازی به قدرت زیادی ندارند از این حالت بار راضی می شوند. سوکت تقویت شده همچنین برای افرادی که دارای دو وسیله نقلیه هستند یا هر روز از اتومبیل های خود استفاده نمی کنند بسیار قدردانی می شود.

سوکت تقویت شده برای اتومبیل برقی: راهنمای 2023

سوکت تقویت شده برای شارژ یک ماشین برقی

چه چیزی می تواند عملی تر و اقتصادی تر از شارژ مجدد ماشین برقی شما به طور مستقیم در خانه باشد ? از جمله گزینه های ممکن: یک سوکت تقویت شده را در گاراژ یا خارج از محل اقامت خود نصب کنید. مزایا و قیمت این سیستم شارژ چیست ? آیا کمکهای لازم برای تجهیز وجود دارد؟ ? نور افکن.

شما یک ماشین برقی رانندگی می کنید ?

سوکت تقویت شده برای ماشین برقی چیست ?

ماشین برقی بیشتر و بیشتر محبوب است. برای اینکه بتوانید با خیال راحت و در خانه آن را شارژ کنید ، بسیاری از کاربران اکنون تصمیم می گیرند یک سوکت تقویت شده را در خانه نصب کنند. یک وسیله عملی و به طور خاص با این استفاده سازگار است.

رونق اتومبیل های برقی

در سال 2022 ، بیش از 1.5 میلیون وسیله نقلیه برقی (VE) در اروپا ثبت شدند. 2.59 میلیون اگر وسایل نقلیه هیبریدی را ادغام می کنید. بنابراین سهم بازار VE از 10.3 به 13.9 ٪ افزایش یافته است (منبع: JATO).

بیشتر و بیشتر رانندگان فرانسوی با یک نگرانی اکولوژیکی ، اما همچنین اقتصادی ، قیمت سوخت هایی که در ماه های اخیر دچار افزایش وحشیانه شده اند ، از موتور سازی برقی استفاده می کنند.

انتخاب خودروی برقی همچنین با ممنوعیت اتومبیل های جدید گرما در اتحادیه اروپا تا سال 2035 توضیح داده شده است.

راه حل تقویت خانه تقویت شده

بیشتر دارندگان اتومبیل برقی برای راه حل شارژ خانه انتخاب می کنند. این یک راه حل عملی است زیرا در آنجا می توان بار در هر زمان ، به ویژه در ساعات خاموش انجام داد. در قراردادهای برق ، قیمت هر کیلووات ساعت برای اولین بار تعریف شده است ، که به خانوارها اجازه می دهد بودجه خود را بهتر کنترل کنند.

برای شارژ مستقیم ماشین خود در خانه ، گزینه های فنی مختلف امکان پذیر است. در میان آنها: نصب سوکت تقویت شده برای ماشین برقی.

این دستگاه مانند یک سوکت معمولی به نظر می رسد ، اما مخصوصاً برای شارژ مجدد وسایل نقلیه برقی طراحی شده است .

در عمل ، این نصب را می توان در مکان های مختلف ، به خصوص در یک گاراژ یا خارج از منزل ، روی دیوار یا یک ترمینال اختصاصی قرار داد.

سوکت تقویت شده برای ماشین برقی: چه مزایایی دارد ?

سوکت تقویت شده به شما امکان می دهد با جلوگیری از خطرات مرتبط با گرمای بیش از حد مدار ، ماشین الکتریکی خود را بارگیری کنید. همچنین دستگاهی است که بار کمی سریعتر از یک سوکت استاندارد ارائه می دهد.

ماشین برقی: یک سوکت ایمن

دارایی عمده سوکت های تقویت شده: اینها با خیال راحت یک ماشین هیبریدی برقی یا قابل شارژ را تأمین می کنند. زیرا اگر از نظر فنی امکان شارژ مجدد اتومبیل خود با استفاده از یک سوکت معمولی وجود داشته باشد ، این یک راه حل است که باید موقتی بماند ، زیرا خطرناک تر است.

اگر شبکه الکتریکی به اندازه کافی قدرتمند نباشد یا نقص داشته باشد ، خطر گرمای بیش از حد وجود دارد. در واقع یک مدار الکتریکی برای پشتیبانی از تقاضای دقیق الکتریکی ارائه شده است. اگر بیش از حد سؤال شود ، به عنوان مثال وقتی دستگاه های زیادی به طور همزمان به هم وصل می شوند ، خطر اضافه بار وجود دارد . سپس یک واکنش زنجیره ای را دنبال کرد. مدار داخلی گرم می شود ، که می تواند باعث ذوب غلاف پلاستیکی کابل ها شود. اگر مواد قابل احتراق در این نزدیکی باشند ، می توانند به سرعت آتش بگیرند ..

مزیت سوکت های تقویت شده: آنها یک قطع کننده مدار دیفرانسیل دارند . این سوکت ها به لطف یک خط خاص عایق بندی شده از بقیه نصب الکتریکی به پانل الکتریکی وصل می شوند و قطع کننده مدار به محض اینکه کوچکترین خطر گرمای بیش از حد وجود داشته باشد ، جریان را به طور خودکار قطع می کند.

این سیستم از نصب الکتریکی و محل اقامت شما محافظت می کند. بنابراین به ماشین برقی شما اجازه می دهد تا مراقبت کند.

شارژ کمی سریعتر وسیله نقلیه

3.2 کیلو وات در برابر 2 کیلووات ساعت

سوکت خانگی شدت بار را به 10a محدود می کند ، فقط بیش از 2 کیلووات ساعت. به گفته Engie ، بارگیری یک ماشین در این نوع مصرف نسبتاً طولانی است: برای شارژ مجدد باتری 50 کیلووات ساعت بیش از 20 ساعت طول می کشد.

سوکت تقویت شده شدت 14 A (3.2 کیلو وات) را ارائه می دهد. بنابراین بار کمی سریعتر از آن است که از یک پریز داخلی استاندارد استفاده می کنید.

سوکت های تقویت شده با عملکرد بهینه

برخی از سوکت های تقویت شده قدرت شارژ بالاتری را به طور متوسط ​​ارائه می دهند. این مورد ، به عنوان مثال ، از سوکت تقویت شده شوخ طبعی است که توسط گروه هاجر به بازار عرضه می شود.

فناوری ثبت شده آن امکان تحویل حداکثر قدرت 3.7 کیلو وات را بدون گرمای بیش از حد صید فراهم می کند. چه وسایل نقلیه سازگار را تا دو برابر سریع شارژ می کند . به عنوان مثال ، باتری یک Zoé Renault می تواند با 80 ٪ در 15 ساعت اتصال بارگیری شود.

سایر مدلهای نوآورانه عملکرد بهینه شده را با ویژگی های بسیار عملی ارائه می دهند. از تلفن هوشمند خود می توانید این چنگال را برای پر کردن انرژی در ساعات خاموش ، که در آن شارژ مجدد وسیله نقلیه شما کمتر است ، برنامه ریزی کنید.

همچنین می توانید مصرف خود را دنبال کنید ، غذا را از فاصله دور و همچنین به سابقه جلسات بار دسترسی داشته باشید. داده های خاصی که در صورت پوشش هزینه های حمل و نقل شما می توانید به کارفرمای خود منتقل کنید.

شکل هالیو: 43 ٪

طبق یک بررسی اخیر Endingway برای Electra ، متخصص در شارژ سریع -کار برای اتومبیل برقی ، 43 ٪ از دارندگان یک برنامه وسیله نقلیه حرارتی برای جایگزینی آن با یک ماشین برقی. 18 ٪ از پاسخ دهندگان ادعا می کنند از سال 2025 این کار را انجام می دهند.

تمام کمک های خود را تخمین بزنید و از پشتیبانی کامل بهره مند شوید

برای شارژ مجدد وسایل نقلیه تقویت شده: آیا خطرات استفاده وجود دارد ?

سوکت تقویت شده یک دستگاه امن است. اما برای جلوگیری از هرگونه خطر آتش سوزی ، همیشه حتما از پسوند مناسب استفاده کنید و به حرکات مناسب در مورد اتصالات احترام بگذارید.

از یک پسوند مناسب استفاده کنید: رفلکس ایمنی مناسب

بنابراین سوکت تقویت شده برای شارژ مجدد اتومبیل های برقی طراحی شده است. استفاده از این تجهیزات شما را از بخش بزرگی از خطرات مدارهای کوتاه ، گرمای بیش از حد و آتش محافظت می کند .

با این حال ، برای محافظت کامل ، شما باید کاملاً مراقب باشید که از یک پسوند سازگار ، در خانه استفاده کنید.

در صورت عدم وجود اطلاعات کافی ، بسیاری از کاربران با یک پسوند معمولی ، ماشین خود را شارژ می کنند. یک مطالعه اخیر انگلیس که توسط ایمنی الکتریکی انجام شده است ، در واقع نشان می دهد که 75 ٪ از صاحبان خودروهای برقی از این سیستم استفاده می کنند . با این حال ، شارژ مجدد ماشین برقی خود با استفاده از یک پسوند استاندارد می تواند خطرناک باشد. این محصول برای این استفاده ارائه نشده است و خطرات گرمای بیش از حد مهم است.

علاوه بر این ، اگر از یک پسوند معمولی در فضای باز استفاده می کنید ، در صورت باران ، در صورت قطع یا آسیب دیدگی کابل ، یک مدار کوتاه یا حتی برق را به خطر می اندازید. یک عمل کاملاً دلسرد ..

پسوند: این حرکات خطرناک برای جلوگیری از

یکی دیگر از عادت های بد بسیار خطرناک و در عین حال مکرر: برای رسیدن به وسیله نقلیه پارک شده در خیابان ، چندین صید را وصل کنید. ژستی که بی ضرر به نظر می رسد و می تواند به سرعت منجر به گرمای بیش از حد و آتش سوزی شود.

همچنین با رها کردن پسوند به حلقه ، از بارگیری ماشین برقی خود خودداری کنید . زیرا چرخش های داخلی دیگر به اندازه کافی تهویه نمی شوند تا خنک شوند. عایق اثربخشی خود را از دست می دهد ، که می تواند آن را ذوب کند ، باعث ایجاد یک مدار کوتاه و خروج از آتش سوزی می شود.

علاوه بر این ، همیشه اطمینان حاصل کنید که کابل شارژ ماشین برقی خود را از بین ببرید ، قدرت شارژ را از دست نخواهید داد. بنابراین ، مدت زمان پر شدن باتری بیشتر از حد معمول نخواهد بود.

از پسوند ارائه شده توسط سازنده ماشین برقی استفاده کنید

برای شارژ مجدد ماشین برقی خود ، همیشه حتما از پسوند تهیه شده توسط سازنده خودرو در زمان خرید استفاده کنید. ضخیم تر ، این کابل را می توان با خیال راحت در خارج از منزل استفاده کرد و از استفاده فشرده پشتیبانی می کند.

بیشتر تولید کنندگان به طور خودکار ارائه می دهند. اگر یکی ندارید ، به یاد داشته باشید که بدون تأخیر خود را تجهیز کنید !

قیمت سوکت تقویت شده برای وسیله نقلیه الکتریکی چقدر است ?

براساس EDF ، برای خرید سوکت تقویت شده باید بودجه بین 60 تا 150 € تأمین شود. قیمت نصب را توسط یک متخصص مجاز اضافه کنید. قیمت کلی این عملیات سپس در حدود 300 € صعود می کند .

توجه داشته باشید ، نصب سوکت تقویت شده برای خودروی برقی با کاهش 10 ٪ در معرض مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرد ، که مستقیماً در نقل قول اعمال می شود.

لطفاً توجه داشته باشید ، نصب این تجهیزات باید توسط یک برقکار واجد شرایط انجام شود ، که به طرز فجیعی قدرت عملیاتی را کنترل می کند. چه چیزی به طور روزانه استفاده آرام و کاملاً بی خطر را تضمین می کند.

در همه آرامش در انتقال انرژی شرکت کنید

چه تفاوتی بین سوکت تقویت شده و ایستگاه شارژ برای اتومبیل های برقی?

سیستم دیگری که در حال حاضر در بازار عرضه شده است: ایستگاه شارژ یا “Wallbox”. مانند سوکت تقویت شده ، این سیستم به طور خاص برای بار وسایل نقلیه برقی طراحی شده است. بسیاری از مارک های مانند اشنایدر ، لگراند یا هاجر اکنون انتخاب گسترده ای از ایستگاه های شارژ برقی را ارائه می دهند.

مهمترین مزیت ایستگاه شارژ: این امکان را به شما می دهد تا با انرژی حتی سریعتر خودروی برقی خود را تأمین کنید ! به گفته Engie ، میانگین زمان شارژ از 10 ساعت به 3.5 ساعت می رود. بنابراین این سیستم 3 برابر سریعتر از سوکت تقویت شده است .

در عمل ، برای قرار دادن یک ایستگاه شارژ در خانه ، شما باید یک ورودی زمین – که می تواند در طول کار نصب شود – داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که تمام نصب الکتریکی شما مطابق با استانداردها است.

نوع ترمینال الکتریکی توصیه شده به معیارهای بسیاری بستگی دارد ، از جمله:

  • در نوع خودرو,
  • در کیلومتر روزانه سفر می کرد
  • یا نصب الکتریکی (تک فاز یا سه فاز).

از سال 2017 ، توجه داشته باشید که برای نصب این نوع ترمینال ، از طریق یک تکنسین IRVE (زیرساخت شارژ وسیله نقلیه الکتریکی) اجباری است. این تکنسین مجاز به خانه شما می رود تا ایستگاه شارژ را با خیال راحت قرار دهد و شما را در استفاده روزانه خود راهنمایی کند.

از طرف قیمت ، بودجه کل بین 1000 تا 2000 € را برای تجهیزات و نصب ایستگاه شارژ حساب کنید.

این عملیات واجد شرایط اعتبار مالیاتی به مبلغ حداکثر 300 یورو ، همراه با مالیات بر ارزش افزوده با 5.5 ٪ مستقیماً در نقل قول ، برای خانه های انفرادی بیش از 2 سال است.

برای بودجه عملیات بالادست ، شما امکان انجام یک پیش بازدید را دارید ، که در طی آن یک متخصص مسئول انجام یک تشخیص الکتریکی است. بنابراین ، شما می توانید دقیق تر هزینه کار را پیش بینی کنید.

نحوه انتخاب بین سوکت تقویت شده و ترمینال ?

هر دستگاه ، مزایا و مضرات آن ! از یک طرف ، سوکت تقویت شده ارزان تر است و به راحتی نصب می شود . از سوی دیگر ، ترمینال الکتریکی زمان بارگیری بهینه را ارائه می دهد ، اما کمی بیشتر برای تنظیم قیمت می گیرد ، با قیمت بالاتر.

نصب ایستگاه شارژ ممکن است شامل تجدید نظر در قرارداد الکتریکی شما بر این اساس باشد. در صورت لزوم با تأمین کننده انرژی خود تماس بگیرید تا در صورت لزوم قدرت متر خود را افزایش دهید. در صورت لزوم ، یک تکنسین دارای مجوز IRVE ممکن است پیروی از نصب الکتریکی خود را در سایت بررسی کند.

شما بین این دو راه حل دریغ می کنید ? برای کمک به شما در انتخاب ، با در نظر گرفتن معیارهای مختلف ، سهام را دریافت کنید:

  • شما بودجه,
  • در شارژ زمان راه حل های مختلف,
  • آنجا قدرت از متر برقی شما,
  • در گزینه ها ارائه شده توسط دستگاه ها (کنترل از راه دور ، برنامه نویسی ، نظارت بر مصرف ، گزینه های صرفه جویی در مصرف انرژی و غیره).

من یک سیستم شارژ در خانه ، با هلیو نصب می کنم !