2023 راهنمای کامل برای تعمیر کارت SD فاسد!, Tuto 2023 نحوه تعمیر کارت SD فاسد (یا کارت میکرو SD)?

Tuto 2023 نحوه تعمیر کارت SD فاسد (یا کارت میکرو SD)

Contents

برای جلوگیری از از دست دادن داده های جدید ، باید از پشتیبانی ذخیره ایمن استفاده کنید تا تمام پرونده های بازیابی شده خود را ذخیره کنید. با استفاده از نرم افزار Recoverit ، می توانید به راحتی پرونده های داده گمشده خود را از کارت حافظه SD بازیابی کنید.

[2023] کارت SD فاسد ? برای حل مشکلات راه حل ها را دنبال کنید.

در این مقاله ، همه ما در مورد تعمیر کارت های SD صحبت می کنیم. دلایل متداول را که باعث آسیب یا فاسد شدن کارت حافظه SD شما می شود ، ذکر کنید و بهترین راه برای تعمیر کارت SD آسیب دیده را نشان می دهد.

  • قسمت 1. علائم کارت SD فاسد
  • قسمت 2. نحوه تعمیر کارت SD آسیب دیده یا فاسد (8 راه حل)
  • قسمت 3. نحوه بازیابی اطلاعات کارت SD آسیب دیده
  • قسمت 4. چگونه می توان از مشکلات از دست دادن داده در کارت SD جلوگیری کرد
  • قسمت 5. بهترین کارت حافظه SD برای دستگاه های شما

قسمت 1. علائم کارت SD فاسد

کارتهای حافظه SD عمدتا برای ذخیره اطلاعات شخصی استفاده می شود. آنها در تلفن های اندرویدی ، دوربین های دیجیتال ، دوربین فیلمبرداری ، پخش کننده های موسیقی ، تبلت و سایر دستگاه های قابل حمل مورد استفاده قرار می گیرند. از آنها برای ذخیره پرونده های داده مانند عکس ، فیلم ، پرونده های صوتی و سایر پرونده های اسناد استفاده می شود تا توانایی فضای ذخیره داخلی دستگاه را گسترش دهد.

اگر کارت را اداره کرده اید ، ممکن است داده های خود را از دست دهید. علاوه بر این ، کارتهای حافظه SD دارای طول عمر محدودی هستند ، بنابراین پس از مدت مشخصی از استفاده ، احتمالاً مراقبت آسیب دیده یا فاسد می شود.

هنگامی که کارت SD شما آسیب دیده یا فاسد می شود ، دلایل ممکن است آسیب جسمی یا سیستم فایل/فساد باشد ، هنگام استفاده از کارت SD در تلفن همراه یا دوربین شما یک پیام خطا رخ می دهد. گاهی اوقات استفاده نادرست از کارت نیز می تواند منجر به اختلال در عملکرد شود.

شایع ترین دلایل فساد کارتهای حافظه SD و از دست دادن داده ها ، آسیب منطقی و فیزیکی ، فساد سیستم پرونده ، استفاده نادرست یا حمله ویروس و سایر دلایل است. تمام علائم را به شرح زیر بررسی کنید:

  • بیشتر عکس ها و فیلم های کارت از دست رفته یا غیرقانونی هستند

اگر کارت حافظه SD به خوبی کار می کند ، اما نمی توانید عکس ها و فیلم های خود را پیدا یا بخوانید. در این حالت ، شما نیاز به دریافت نرم افزار بازیابی اطلاعات کارت SD برای بازیابی عکس ها و فیلم ها. یا کارت SD خود را به رایانه وصل کنید و می توانید پرونده های داده خود را کپی کنید. اگر رایانه نمی تواند کارت را بخواند ، باید سعی کنید کارت SD آسیب دیده خود را تعمیر کنید یا آن را به یک مرکز بازیابی اطلاعات ارسال کنید.

  • کارت حافظه SD از نظر جسمی آسیب دیده است

آسیب جسمی به این معنی است که کارت توسط یک بستر فلزی یا یک لایه خراشیده خراب می شود ، مانند در صورت تصادف سر یا خرابی موتور ، نوارها می توانند به سادگی شکسته شوند. آسیب جسمی شما را ملزم می کند کارت SD خود را به فروشگاه تعمیر برسانید تا آن را تعمیر و بازیابی داده های خود.
و اگر کارت آسیب منطقی وارد کرده است ، می توانید بارگیری کنید شگفتی بهبودی برای بازیابی داده ها از کارت SD.

  • پیغام خطا “کارت SD در دسترس نیست. پرونده یا دایرکتوری فاسد و غیرقانونی است.“”

کارت حافظه SD شما در دسترس نیست ، تنها راه حل این مشکل تلاش برای قالب بندی کارت است اما این همه پرونده های داده را پاک می کند.

  • کارت میکرو SD به آرامی کار می کند

کارتهای میکرو SD تکیه گاههای حساس هستند که احتمالاً آسیب دیده یا فاسد می شوند. این کارت دارای یک شاخص سرعت است که نشان می دهد سرعتی که می توان پرونده های داده را از کارت حافظه به رایانه یا دستگاه ذخیره سازی دیگر منتقل کرد. برای حل این مشکل ، می توانید کارت را برای تعمیر آن قالب بندی کنید.

  • کارت SD قابل استفاده نیست (اضافه کردن ، حذف ، کپی یا ذخیره داده ها غیرممکن است)

گاهی اوقات تلفن همراه یا دوربین دوربین پیام خطایی را نشان می دهد که نشان می دهد از کارت حافظه SD نمی توان استفاده کرد. برای این مشکل ، می توانید سعی کنید تمام عکس ها و فیلم های دستگاه خود را بررسی کنید و دستگاه را خاموش کنید. کارت را به رایانه وصل کنید و پرونده های داده خود را در رایانه ذخیره کنید. سپس کارت را در دستگاه وارد کنید و می توانید کارت حافظه SD را در دستگاه قالب بندی کنید.

  • پیام خطا “کارت به صورت کتبی محافظت می شود”

کارتهای SD دارای سوئیچ قفل هستند که از ذخیره حافظه جلوگیری می کند. اگر کارت در موقعیت قفل شده باشد ، این بدان معنی است که آنها به صورت کتبی محافظت می شوند و هیچ داده جدیدی را نمی توان در کارت SD نوشت. می توانید سوئیچ را برای باز کردن قفل کارت بکشید.

  • او پیام های خطا را نشان می دهد – “خطای خواندن/نوشتن در کارت SD” – هنگامی که کارت SD از طریق سیستم عبور می کند.

اطمینان حاصل کنید که رایانه شما از اندازه و نوع کارت حافظه مورد استفاده شما پشتیبانی می کند. به عنوان مثال ، برخی از رایانه های باستانی فقط می توانند کارت های SD کمتر از 2 گیگابایت را بخوانند. با این حال ، بسیاری از کارتهای SDHC اندازه 4 گیگابایت یا بیشتر دارند. ممکن است با به روزرسانی میکروپروگرام بتوانید رایانه خود را مطابق با استاندارد SDHC بیاورید. با سازنده رایانه خود تماس بگیرید.

  • پیام های خطا نشان دهنده “خطای کارت حافظه” یا “کارت حافظه فاسد”.

هنگام تلاش برای دسترسی به عکس ها یا فیلم های ذخیره شده در کارت حافظه SD ، پیام های خطا را نشان می دهید که “خطای کارت حافظه” یا “کارت حافظه فاسد” را نشان می دهد. شما نیاز خواهید داشت بازیابی کارت حافظه برای حذف داده های خود از کارت.

  • کارت حافظه SD به درخواست خطای قالب بندی ادامه می دهد

وقتی کارت را به رایانه وصل می کنید ، یک پیام خطا ظاهر می شود: “کارت SD فرمت نشده است. شما می خواهید اکنون آن را قالب بندی کنید “و سعی می کنید آن را قالب بندی کنید اما شکست با” دیسک نمی تواند فرمت شود “. پس از قالب بندی کارت ، تمام داده های شما از بین می روند. شما باید کارت را به درستی قالب بندی کنید. برای دانستن بیشتر نحوه قالب بندی کارت SD تحت ویندوز.

  • کارت حافظه SD به درخواست خطای قالب بندی ادامه می دهد

وقتی کارت را به رایانه وصل می کنید ، یک پیام خطا ظاهر می شود: “کارت SD فرمت نشده است. شما می خواهید اکنون آن را قالب بندی کنید “و سعی می کنید آن را قالب بندی کنید اما شکست با” دیسک نمی تواند فرمت شود “. پس از قالب بندی کارت ، تمام داده های شما از بین می روند. شما باید کارت را به درستی قالب بندی کنید. بیاموزید که چگونه یک کارت SD را تحت ویندوز قالب بندی کنید.

قسمت 2. نحوه تعمیر کارت SD آسیب دیده یا فاسد (8 راه حل)

نحوه تعمیر کارت SD آسیب دیده ? 6 راه حل زیر می تواند به شما در حل مشکلات مربوط به کارتهای SD کمک کند.

راه حل 1. کارت حافظه SD آسیب دیده را با استفاده از CMD تعمیر کنید

  • کارت SD خود را به رایانه وصل کنید و به “رایانه من” بروید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارت SD شما در رایانه شما تشخیص داده شده است.
  • به منوی Start -up بروید ، “CMD” را تایپ کنید ، پنجره باز می شود.
  • “chkdsk x: /r” را تایپ کنید ، جایی که “x” حرف کارت است.

کاردستی

فرمان CHKDSK کارت SD آسیب دیده را اسکن می کند و مشکلات را بررسی می کند کارت آسیب دیده Micro SD را تعمیر کنید. بعد از اسکن ، سعی کنید کارت را به دستگاه وصل کنید تا خطای “کارت SD آسیب دیده باشد” بررسی کنید. سعی کنید آن را اصلاح کنید “حل شده است یا نه. اما ، این روش قادر به تعمیر کارت SD آسیب دیده با از دست دادن کامل داده های شما است.

راه حل 2. کارت SD فاسد را با استفاده از Windows Explorer تعمیر کنید

  • کارت فاسد خود را به رایانه وصل کنید و راست را کلیک کنید.
  • روی گزینه “قالب بندی” کلیک کرده و روی “بازگرداندن دستگاه های پیش فرض دستگاه ها” در پنجره متنی کلیک کنید.
  • برای شروع قالب بر روی دکمه “شروع” کلیک کنید. (همچنین می توانید گزینه “Firmmenting” را انتخاب کنید)
  • پس از اتمام فرآیند قالب بندی ، روی “OK” کلیک کنید و سپس کارت SDEM SD را دریافت کنید.

راه حل 3. خلبان را دوباره نصب کنید

می توانید خلبان را از کارت خود به دنبال مراحل زیر نصب کنید:

  • با کلیک روی رایانه من به گزینه “مدیر دستگاه” بروید.
  • روی “دیسک های سخت” در لیست دوبار کلیک کنید. بر روی نام کارت SD خود راست کلیک کنید.
  • روی گزینه “حذف” کلیک کرده و روی “OK” کلیک کنید.
  • رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و کارت را مجدداً وصل کنید ، رایانه شخصی آن را تشخیص می دهد.

راه حل 4. کارت را به دستگاه دیگری وصل کنید

اگر از کارت خود که در دوربین استفاده می شود ، پیام خطایی دریافت می کنید ، دستگاه نمی تواند کارت را بخواند ، سعی کنید کارت SD را به دستگاه دیگری وصل کنید. اگر کار کند ، در صورت آسیب دیدگی کارت باید داده های خود را از آن ذخیره کنید. این ممکن است مشکل دستگاه باشد و کارت SD و داده های غیرقابل دسترسی را ایجاد می کند.

راه حل 5. درگاه USB دیگری را امتحان کنید

هنگام اتصال کارت به درگاه USB رایانه ، و گزینه دستگاه های خارجی را فعال نمی کند. این امکان وجود دارد که درگاه USB آسیب دیده باشد یا مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد. درگاه USB دیگری را امتحان کنید و کارت حافظه SD خود را به رایانه متصل کنید و شناخته شود.

راه حل 6. بازیابی داده ها از کارت SD

کارت SD غیرقابل دسترسی می شود یا باید فرمت شود ، پرونده های داده ذخیره شده در آنجا گم می شوند. شما همیشه می توانید یک بازیابی کارت کارت SD برای کمک به شما در بازیابی تمام داده ها قبل از قالب بندی آن. اطمینان حاصل کنید که کارت شما از نظر جسمی آسیب دیده است ، می توانید تمام پرونده های گمشده را از کارت SD بازیابی کنید.

راه حل 7. پرونده های پنهان را قابل خواندن کنید

ممکن است متوجه شوید که کارت SD شما به دلیل کارت SD خالی و بدون هیچ پرونده مورد نظر آسیب دیده است. احتمالاً پرونده های کارت SD پنهان هستند. مراحل یافتن پرونده های غیرقانونی را دنبال کنید.

مرحله 1. پس از اتصال بین کارت SD و دستگاه خود ، Windows Explorer را باز کنید.

مرحله 2. کارت SD خود را نشان داده و سپس دکمه Properties برای نمایش.

مرحله 3. با انتخاب گزینه های کاربردی برای اتمام این روش ، روی نمایش پرونده ها ، پوشه ها و خوانندگان پنهان کلیک کنید.

راه حل 8. نامه جدید خواننده کارت SD

برای تعمیر کارت SD آسیب دیده ، توصیه می کنیم نامه خواننده را تغییر دهید ، اگر هنگام اتصال خواننده کارت SD را نمی بینید. زیرا نامه خواننده دروغین با سایر خوانندگان سازگار نیست.

مرحله 1. با انتخاب مدیریت دیسک ، Win + X را فشار دهید.

مرحله 2. بر روی گزینه “اصلاح نامه خواننده و مسیرهای دسترسی” روی کارت SD خود کلیک کنید.

مرحله 3. نامه جدید خواننده مخصوص کارت SD خود را از طریق “اصلاح” انتخاب کنید.

بسته به نیازها و شرایط فعلی خود ، می توانید روشی را برای تعمیر کارت SD آسیب دیده خود انتخاب کنید. با این حال ، اگر نمی توانید مشکل خود را حل کنید ، توصیه می کنیم با جلوگیری از خسارات دیگر از پشتیبانی محلی برای تعمیر کارت SD آسیب دیده استفاده کنید.

قسمت 3. نحوه بازیابی اطلاعات کارت SD آسیب دیده

برای بازیابی داده های کارت SD آسیب دیده ، نرم افزار را توصیه می کنیم شگفتی بهبودی. این بهترین نرم افزار بازیابی داده در کارت SD برای کمک به شما در بازیابی عکس ها ، فیلم ها و سایر اسناد گمشده از کارت Micro SD است.

نرم افزار بازیابی کارت بازیابی SD Recoverit را در رایانه خود بارگیری و نصب کنید. کارت حافظه SD آسیب دیده یا فاسد خود را به رایانه وصل کنید و مراحل زیر را برای انجام دنبال کنید خلاصه بازیابی کارت SD در رایانه ویندوز. اگر در MacBook کار می کنید ، باید بارگیری کنید Wondershare بازیابی برای Mac.

بهترین نرم افزار برای بازیابی داده ها

Recoverit – نرم افزار بازیابی اطلاعات شما

  • علاوه بر 1000 قالب از هر دستگاه ذخیره سازی سریع ، با خیال راحت و کامل ، پرونده ها را بازیابی کنید.
  • مدیریت بازیابی داده ها از یک سبد ، هارد دیسک ، کارت حافظه ، یک کلید USB ، یک دوربین دیجیتال و دوربین فیلمبرداری.
  • سیستم عامل های پشتیبانی شده: ویندوز 11/10/8/7/xp/vista ، macOS 10.10 ~ macOS 12 (مونتری) در iMac ، MacBook ، Mac Pro و غیره.

مرحله 1: یک مکان را انتخاب کنید

کارتی را که در رایانه تشخیص داده شده است انتخاب کنید و روی دکمه کلیک کنید “برای اسکن” برای درمان.

درایو را انتخاب کنید و اسکن را شروع کنید

مرحله 2: کارت حافظه را اسکن کنید

Recoverit برای جستجوی پرونده های داده از دست رفته شروع به اسکن کارت می کند.

در اطراف اسکن عمیق

مرحله 3: پیش نمایش و بازیابی داده های کارت SD

بعد از اسکن ، می توانید تمام پرونده های قابل بازیابی را بررسی کنید. برخی از عکس ها را پیش نمایش کنید و روی دکمه کلیک کنید “برای بازیابی“برای بازیابی پرونده های داده خود.

پرونده های کارت SD را بازیابی کنید

برای جلوگیری از از دست دادن داده های جدید ، باید از پشتیبانی ذخیره ایمن استفاده کنید تا تمام پرونده های بازیابی شده خود را ذخیره کنید. با استفاده از نرم افزار Recoverit ، می توانید به راحتی پرونده های داده گمشده خود را از کارت حافظه SD بازیابی کنید.

قسمت 4. چگونه می توان از مشکلات از دست دادن داده در کارت SD جلوگیری کرد

در راهنمای زیر برخی از نکات مفید را ذکر خواهیم کرد و نحوه نگه داشتن کارتهای حافظه SD خود را به خوبی توضیح خواهیم داد. از کارت SD خود به خوبی مراقبت کنید و از از دست دادن پرونده های داده خودداری کنید.

  • کارت را در دوربین خود قالب بندی کنید
  • کارت و کارت کارت با کیفیت بالا را بدست آورید
  • ایمنی کارت حافظه SD کامپیوتر
  • بعد از خاموش کردن دوربین ، کارت را بردارید
  • هنگام کم بودن باتری ، تیراندازی را متوقف کنید
  • تا زمانی که کارت پر شود هرگز دریافت نکنید
  • کارت را در یک محیط امن قرار دهید
  • هنگام بروز خطا ، استفاده از کارت را متوقف کنید
  • پرونده های داده خود را به طور مرتب ذخیره کنید

کارت را در دوربین خود قالب بندی کنید

هنگامی که از کارت SD شما در یک دوربین دیجیتال استفاده می شود ، اطمینان حاصل کنید که کارت به درستی در دستگاه فرمت شده است و کاملاً آماده است تا با آن کار کند. ما توصیه نمی کنیم از همان کارت حافظه SD در چندین دستگاه استفاده کنید. داده های خود را در یک دستگاه امن ذخیره کنید و هنگام استفاده از آن در سایر دوربین ها کارت را اصلاح کنید. در غیر این صورت ، شما خطر از دست دادن داده های خود و اشتباه در کارت SD را دارید. برای قالب بندی کارت خود در دوربین زیر می توانید با آموزش ویدیویی مشورت کنید. (از طریق AC Guevara)

یک کارت و کارت کارت با کیفیت بالا تهیه کنید

هنگامی که عکس ها و فیلم های خود را از کارت حافظه SD به رایانه منتقل می کنید ، باید یک کارت با کیفیت بالا برای حمل کارت SD خود دریافت کرده و آن را به رایانه وصل کنید. اگرچه کارت حافظه “Lise” کارت حافظه را دارد ، اما این اتفاق می افتد که به کارت آسیب می رساند. با داشتن یک خواننده کارت با کارایی بالا ، سرعت انتقال به شما کمک می کند تا سریع پرونده های داده را در رایانه کپی کنید.

Snapchat یک برنامه رسانه های اجتماعی است ، که مخصوص تلفن های هوشمند طراحی شده است. متأسفانه ، شما نمی توانید این برنامه به اشتراک گذاری عکس را در رایانه خود دریافت کنید.

کارت خوان را دریافت کنید

بعد از خاموش کردن دوربین ، کارت را بردارید

برای جلوگیری از آسیب یا فاسد شدن کارت SD ، باید قبل از حذف کارت حافظه SD ، دوربین دیجیتالی خود را خاموش کنید. اگر دوربین خود را از دوربین خارج نکنید ، تمام عکس ها و فیلم های شما از بین می روند و مجبور خواهید شد بازیابی داده های کارت حافظه.

دوربین را خاموش کنید

وقتی باتری کم است متوقف شوید

باتری دوربین شما تقریباً به اندازه کارت SD شما مهم است ، در حالی که شما با یک باتری ضعیف فیلم می کنید ، دوربین شما روی کارت حافظه شما نوشته شده است ، و این باعث می شود تمام عکس ها و فیلم های خود را از دست بدهید. برای جلوگیری از از دست دادن داده ها ، باید دوربین خود را خاموش کرده و آن را برای شارژ مجدد باتری بیرون بیاورید.

باتری کم

تا زمانی که کارت پر شود هرگز عکس نگیرید

هنگام عکس و فیلم باید به ظرفیت کارت حافظه SD توجه کنید. این دوربین دارای یک نشانگر در صفحه داخلی است که به شما می گوید چند عکس می توانید روی کارت SD ذخیره کنید. عکس های بیشتری روی آن نگیرید زیرا کارت پر است ، پرونده های خود را روی کارت دیگر ذخیره کنید تا از دست دادن داده های خود جلوگیری کنید.

کارت حافظه کامل

پرونده های داده خود را به طور مرتب ذخیره کنید

تمام تخم مرغ ها را در همان سبد قرار ندهید. تهیه نسخه پشتیبان از پرونده های داده خود بسیار مهم است ، آنها را در یک محیط ذخیره ایمن دیگر کپی کنید. اگر داده های شما از بین رفته است ، می توانید آن را مستقیماً از نسخه پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این ، اگر می خواهید پرونده های خود را حذف کنید ، باید قبل از حذف آنها دو بار فکر کنید. و اگر عکسهای شما حذف شده یا گم شده است ، می توانید نرم افزار را دریافت کنید بازنویسی برای کمک به شما در بازیابی تمام داده ها.

پشتیبان گیری از داده ها

ایمنی کارت حافظه SD کامپیوتر

فرار صحیح از کارت SD رایانه شما بسیار مهم است ، در غیر این صورت منجر به فساد کارت و از دست دادن داده شما خواهد شد. هنگامی که انتقال داده را به اتمام رسانده اید ، باید کارت رایانه خود را مطابق با پیام بیرون کشیدن حذف کنید.

به درستی بیرون

کارت را در یک محیط امن قرار دهید

کارت حافظه SD دارای طول عمر است ، برای محافظت از کارت با خیال راحت ، محیط مهمترین است. بسیاری از عناصر می توانند به کارت از جمله گرد و غبار ، آب و برق استاتیک آسیب برساند. برای کارتهای حافظه خود یک محیط ذخیره سازی تمیز فراهم کنید و پرونده های داده خود را ایمن نگه دارید.

کارت SD را ایمن نگه دارید

در هنگام بروز خطا ، از صفحه استفاده از کارت استفاده می کند

اگر کارت حافظه SD آسیب دیده یا فاسد شده باشد ، یک پیام خطایی برای کارت مشاهده خواهید کرد. به محض اینکه این اتفاق بیفتد ، باید بلافاصله استفاده از کارت را متوقف کنید. می تونی امتحان کنی کارت SD آسیب دیده را تعمیر کنید با راه حل (#بخش 3). همچنین می توانید دوربین دیجیتالی و کارت حافظه SD خود را به یک کارگاه تعمیر دوربین ببرید تا به شما کمک کند.

خطاهای کارت SD را تعمیر کنید

قسمت 5. بهترین کارت حافظه SD برای دستگاه های شما

بسیاری از تولید کنندگان کارتهای حافظه SD وجود دارند که هزاران کارت حافظه و دستگاه استاندارد را ارائه می دهند SD. کلاس های سرعت ، ظرفیت های ذخیره سازی ، کلاس عملکرد برنامه ها و سه اندازه فیزیکی مختلف – کارت حافظه SD ، کارت حافظه میکرو SD ، کارت حافظه مینی SD. برای شما ، این مهم است که بدانید کارت SD با دستگاه های شما مانند تلفن همراه ، دوربین دیجیتال ، رایانه ، رایانه لوحی ، دوربین فیلمبرداری و سایر دستگاه های الکترونیکی بهتر کار می کند. (مرجع sdcard.ارگ)

نوع کارت SD:

در خانواده کارتهای حافظه SD سه نوع اصلی وجود دارد: SD ، SDHC ، SDXC. SDXC به معنای ظرفیت گسترده دیجیتالی ایمن است و SDHC به معنای ظرفیت بالای دیجیتال امن است. طیف وسیعی از ظرفیت حافظه برای هر نوع کارت وجود دارد:

  • SD استاندارد – حداکثر 2 گیگابایت کارت حافظه SD با استفاده از سیستم های FAT 12 و 16 FILE
  • SDHC استاندارد – بیش از 2 گیگابایت -32 گیگابایت کارت حافظه SDHC با استفاده از سیستم فایل FAT32
  • SDXC استاندارد – بیش از 32 گیگابایت -2TB کارت حافظه SDXC با استفاده از سیستم فایل Exfat

استانداردهای کلاس سرعت

“کلاس سرعت” ، “کلاس سرعت UHS” و “کلاس سرعت فیلم” ، سه نوع کلاس سرعت برای کارتهای SD. مهمترین نگرانی در مورد ظرفیت ضبط ویدیو ، تمام کلاس های سرعت با تعیین حداقل عملکرد نوشتن ، سرعت ثابت لازم برای ضبط فیلم را فراهم می کنند تا حداقل و سرعت ثابت برای دوربین های فیلمبرداری ، ضبط کننده های ویدیویی و سایر دستگاه ها حاصل شود.

کلاس عملکرد برنامه

کلاس های عملکرد برنامه حداقل سرعت عملکرد تصادفی و پی در پی برای برآورده کردن الزامات زمان اجرای و ذخیره سازی تحت شرایط معین را تضمین می کنند ، در حالی که اجازه می دهد تا عکس ها ، فیلم ها ، اسناد ، اسناد و سایر پرونده های داده را ذخیره کنید.

استانداردهای سرعت رابط اتوبوس برای انتقال داده های بزرگ

مشخصات رابط اتوبوس کارت حافظه SD در طول سالها به طور مداوم افزایش یافته است ، و از باند پهن (25 مگابایت در ثانیه) به نسل سوم UHS-III با سرعت فوق العاده بالا (624 مگابایت در ثانیه) منتقل می شود. SDA اکنون SD Express را ارائه می دهد که از رابط PCIE و پروتکل NVME استفاده می کند تا از سرعت انتقال داده (985 مگابایت در ثانیه) بین دستگاه های میزبان SD و کارت های SD اطمینان حاصل شود.

SD ، SDHC ، SDXC و SDUD CAP CAP

  • از کارتهای حافظه SDUC فقط باید با دستگاه های میزبان SDUC استفاده شود.
  • از کارتهای حافظه SDXC می توان با دستگاه های SDXC و دستگاه های میزبان SDUC استفاده کرد.
  • کارتهای حافظه SDHC را می توان با دستگاه های SDHC ، دستگاه های SDXC و دستگاه های میزبان SDUC استفاده کرد.
  • کارتهای حافظه SD را می توان با دستگاه های SD ، دستگاه های SDHC ، دستگاه های SDXC و میزبان دستگاه های SDUR استفاده کرد.
  • دستگاه های میزبان SDUC می توانند از کارتهای حافظه SD ، کارتهای حافظه SDHC ، کارتهای حافظه SDXC و کارتهای حافظه SDXC استفاده کنند.
  • دستگاه های میزبان SDXC می توانند از کارتهای حافظه SD ، کارتهای حافظه SDHC و کارتهای حافظه SDXC استفاده کنند.
  • میزبان SDHC می تواند از کارتهای حافظه SD و کارتهای حافظه SDHC استفاده کند.
  • دستگاه های میزبان SD فقط می توانند از کارتهای حافظه SD استفاده کنند.

آخرین نکاتی برای بازیابی کارتهای SD

بهترین ذخیره کارت های SD را برای دستگاه های خود مانند تلفن های Android ، دوربین های دیجیتال یا سایر دستگاه های الکترونیکی دریافت کنید. از کارت حافظه SD خود و دستگاه مورد استفاده خود مراقبت کنید. اگر کارت حافظه SD آسیب دیده یا فاسد است ، باید آن را به سرویس تعمیر حرفه ای ارائه دهید. همچنین دریافت کنید بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات در کارت SD برای کمک به شما در بازیابی تمام داده های خود.

راه حل های کارت SD

  • بازیابی کارت SD حذف شده
  • داده های کارت SD آسیب دیده را بازیابی کنید
  • داده های SSD را بازیابی کنید
  • سیستم خام پرونده های نامعتبر
  • کارت SD قابل استفاده نیست
  • کارت SD قالب

[Tuto 2023] نحوه تعمیر کارت SD فاسد (یا کارت میکرو SD) ?

دستیار استاندارد پارتیشن Aomei می تواند یک ابزار عالی برای تعمیر کارت SD برای کاربران ویندوز باشد. وی قادر به تعمیر کارت SD آسیب دیده از طریق چندین روش مختلف است.

توسط سارا/آخرین به روزرسانی: 07/13/2023

  • کارت (میکروفون) SD: آسیب آسان یا فاسد شدن
  • دلایل و علائم فساد کارت SD
  • نحوه تعمیر کارت SD به راحتی آسیب دیده ?
  • تعمیر کارت SD آسیب دیده از طریق بهترین نرم افزار تعمیر رایگان – دستیار پارتیشن AOMEI
  • آنچه شما باید بدانید برای جلوگیری از از دست دادن داده های کارت SD

کارت (میکروفون) SD: آسیب آسان یا فاسد شدن

کارت SD یا کارت Micro SD امروز به دلیل ظرفیت گسترده ، ظرفیت های رمزگذاری ، قابلیت حمل و غیره ، به یک انتخاب ارجح برای ذخیره داده ها تبدیل می شود.

اما در عین حال ، آنها آسیب پذیر هستند ، به عنوان مثال ، یک قالب بندی غیر منتظره یا یک تخلیه نادرست می تواند باعث آسیب شود. اگر از یک ابزار تعمیر کارت SD خوب برای تصحیح صحیح آن استفاده نمی کنید ، ممکن است تمام عکس ها ، فیلم ها و پرونده های ذخیره شده را به طور دائم از دست دهید. علاوه بر این ، کارتهای SD عموماً طول عمر محدودی دارند ، بنابراین احتمالاً بعد از یک دوره استفاده آسیب می بینند.

کارت SD

دلایل و علائم فساد کارت SD

برای جلوگیری از آسیب رساندن به کارت حافظه ، ترجیحاً دلایل احتمالی فساد را بدانید.

  • attack حمله ویروس و بدافزار
  • exection بیرون زدگی کارت ناگهانی هنگام انتقال پرونده
  • ▶ بخش معیوب
  • ▶ خطای ناگهانی یا وقفه هنگام قالب بندی کارت
  • ▶ خطای سیستم پرونده

به عنوان یک قاعده ، کارتهای SD یا کارتهای میکرو SD فاسد احتمالاً علائم زیر را ایجاد می کنند.

  • ♦ وقتی کارت SD را به رایانه خود وصل کردید ، ویندوز یک پیام خطا را نشان می دهد: H: \ Player در دسترس نیست. پرونده یا دایرکتوری آسیب دیده و غیرقانونی است.
  • ♦ وقتی سعی می کنید کارت SD را روی یک دستگاه بخوانید ، مانند رایانه شخصی ، یک پیام خطا “خطای خواندن/نوشتن روی کارت SD” ظاهر می شود. این نشان می دهد که او نمی تواند از دستگاه بخواند و شما نمی توانید به داده های ذخیره شده در آنجا دسترسی پیدا کنید.
  • ♦ می توانید محتوای کارت SD خود را در رایانه خود مشاهده کنید ، اما نمی توانید اصلاحاتی مانند اضافه کردن داده های جدید ، انتقال و غیره ایجاد کنید., و پیامی که نشان می دهد دیسک به صورت کتبی محافظت می شود.
  • ♦ کارت SD شما توسط رایانه شخصی شما شناسایی و تشخیص داده می شود ، اما داده ها با یک خطا غیرقابل دسترسی هستند “کارت SD فرمت نشده است. آیا اکنون می خواهید آن را قالب بندی کنید ? »».

نحوه تعمیر کارت SD به راحتی آسیب دیده ?

اولین کاری که باید انجام شود این است که تأیید کنید که آیا خسارت جسمی وجود ندارد که توسط هر نرم افزاری قابل ترمیم باشد. اگر کارت حافظه در شرایط فیزیکی خوبی قرار دارد ، در این صورت حاوی خطاهای منطقی است که نیاز به اصلاح فنی دارند.

سپس می توانید دستورات CHKDSK CHKDSK C: /F /R /X را اجرا کنید (C باید با نامه خواننده کارت Corupt SD خود جایگزین شود) تا بررسی کنید که آیا بخش های معیوب روی کارت SD وجود دارد.

خطای بررسی chkdsk

یا می توانید محافظت از نوشتن را با ابزار Diskpart حذف کنید:

1. “Windows + R” را فشار داده و “DiskPart” را تایپ کنید تا دستور DiskPart باز شود.

2. سفارشات را یک به یک تایپ کنید تا از نوشتن کارت SD محافظت کنید:

لیست دیسک → دیسک N → دیسک را انتخاب کنید ویژگی های Readonly

Clear readonly

3. دستور diskpart را ببندید.

این دو روش شامل تایپ و اجرای دستورات پیچیده است که این یک سردرد برای بیشتر کاربران است. بنابراین ، یک ابزار تعمیر قابل اعتماد کارت SD بدون شک انتخاب بهتری است.

تعمیر کارت SD آسیب دیده از طریق بهترین نرم افزار تعمیر رایگان – دستیار پارتیشن AOMEI

هنگامی که شما نرم افزار تعمیر کارت حافظه آنلاین Google هستید ، گزینه های زیادی ظاهر می شوند. همه آنها ادعا می کنند که قادر به تعمیر کلید USB ، کارت SD ، کارت حافظه ، هارد دیسک آسیب دیده/SSD هستند. اما ، طبق تجربه من ، تعداد کمی از آنها به همان اندازه کار می کنند. برای صرفه جویی در وقت و انرژی خود در جستجوی نرم افزار قدرتمند ، در اینجا یک توصیه خوب است: دستیار استاندارد پارتیشن AOMEI.

دانلود

این یک ابزار تعمیر رایگان برای ویندوز 11/10/8/7/VISTA/XP است. این به شما امکان می دهد کارت های SD آسیب دیده ، همچنین کلیدهای USB ، میکرو SD های مارک های مختلف مانند سامسونگ ، ساندیسک ، کینگستون ، هواوی و غیره را تعمیر کنید. مهمتر از همه ، این راه حل های ساده برای بخش های معیوب را بررسی کرده و محافظت از نوشتن را حذف کنید. در اینجا ، ما به عنوان نمونه کارت SD سامسونگ 64 گیگابایتی می گیریم.

1. کارت SD را با بررسی خطاها تعمیر کنید

مرحله 1. نرم افزار تعمیر رایگان را بارگیری کنید. پس از اجرای ، کارت SD فاسد را پیدا کرده و انتخاب کنید تست ->آزمایش سطح DISF.

خطای کارت SD را بررسی کنید

مرحله 2. بررسی تأیید سریع و روی کلیک کنید برای راه اندازی برای اینکه بدانید آیا کارت SD حاوی بخش های معیوب است.

تست سطح

در اینجا نحوه بررسی خطای کارت SD آورده شده است. اگر می خواهید خطای پارتیشن کارت SD را بررسی کنید ، با دکمه روی پارتیشن کارت کلیک کنید> پیشرفت > پارتیشن را بررسی کنید > راهی برای تأیید یا تعمیر انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید خوب.

پارتیشن را بررسی کنید

2. با تشکیل (حذف محافظت از نوشتن) کارت SD را تعمیر کنید

اگر در کارت SD هیچ بخش نقص وجود ندارد ، می توانید آن را قالب بندی کنید تا دوباره آن را دوباره قابل استفاده کنید.

توجه : از آنجا که قالب بندی همه چیز را در کارت SD فاسد حذف می کند ، ابتدا باید سعی کنید تمام داده های موجود در کارت SD را با استفاده از MyRecover Pro بازیابی کنید.

مرحله 1. در رابط اصلی دستیار پارتیشن AOMEI ، روی پارتیشن کارت SD آسیب دیده کلیک راست کرده و انتخاب کنید پارتیشن را قالب بندی کنید.

کارت SD را قالب بندی کنید

مرحله 2. سیستم پرونده مورد نظر را انتخاب کنید (E.جف. ntfs) ، سپس بر روی کلیک کنید خوب.

سیستم پرونده

مرحله 3. بازگشت به رابط اصلی. روی کلیک کنید درخواست دادن در گوشه بالا سمت چپ برای تعمیر کارت SD.

فرآیند قالب بندی بدون نیاز به اجرای دستورات پیچیده ، به راحتی محافظت از کارت SD آسیب دیده را حذف می کند. پس از آن ، شما هنوز هم می توانید این نرم افزار را برای قالب بندی کارت SD بیش از 32 گیگابایت در FAT32 ، تعمیر یک هارد خام و غیره نگه دارید.

3. کارت SD را با بازسازی جدول پارتیشن MBR (پیشرفته) تعمیر کنید

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید از آن برای تعمیر جدول پارتیشن MBR در کارت SD استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی پیشرفته باید به نسخه حرفه ای – دستیار حرفه ای پارتیشن AOMEI بروید.

با استفاده از این نسخه پیشرفته ، می توانید عملکردهای عملی تری نیز مانند کلونینگ HDD به SSD را امتحان کنید ، فقط سیستم عامل ویندوز را به SSD مهاجرت کنید ، برنامه ریزی خودکار را برنامه ریزی کنید ، MBR را بدون حذف حجم موجود و غیره به GPT تبدیل کنید.

بازسازی MBR

در اینجا ویدئویی در مورد همین موضوع آورده شده است.

نسخه سرور آن به منظور بهینه سازی عملکرد سرور با بیشترین سهولت برای کاربران ویندوز سرور طراحی شده است.

آنچه شما باید بدانید برای جلوگیری از از دست دادن داده های کارت SD

از آنجا که هیچ ابزار بازیابی نمی تواند بازیابی کامل داده های شما را در کارت SD آسیب دیده تضمین کند ، انجام اقدامات احتیاطی مهم است.

  • ▶ کارتهای SD طول عمر محدودی دارند. به طور کلی ، یک کارت فلش می تواند حدود 10،000 عملیات خواندن و نوشتن را پشتیبانی کند. بنابراین پس از چند سال استفاده از کارت قدیمی باید کارت جدیدی تهیه کنید.
  • ▶ اگر برخی از عکس ها ، فیلم ها یا پرونده ها برای شما بسیار ارزشمند هستند ، یک نسخه اضافی را در رایانه خود تهیه کنید. مطمئناً تهیه نسخه پشتیبان از ابزار ویندوز نیز انتخاب خوبی است.

مدیر پارتیشن رایگان

  • پارتیشن را گسترش داده و حرکت دهید
  • کلون سیستم/دیسک
  • دیسک MBR/GPT را تبدیل کنید
  • خطاهای دیسک را بررسی کنید

ارزیابی دانلود.کم

هنوز به کمک نیاز داری?

مشکل شما حل شده است? در غیر این صورت ، لطفاً سوال خود را در قسمت جستجوی زیر وارد کنید.