اتومبیل های برقی: 1200 کیلومتر استقلال در 10 دقیقه ، باتری انقلابی تویوتا ، باتری لیتیوم را امضا کرد ، یک انقلاب برای اتومبیل برقی? شمار

باتری بدون لیتیوم ، انقلابی برای اتومبیل برقی

باتری های یون سدیم عاری از نقص نیستند. در میان نکات منفی این فناوری ، تراکم انرژی و وزن آنها وجود دارد.

اتومبیل های برقی: 1200 کیلومتر استقلال در 10 دقیقه ، باتری انقلابی تویوتا را امضا کرد

استراتژی الکتریکی تویوتا

شرکت ژاپنی ادعا می کند یک فناوری جدید باتری را ایجاد کرده است که نوید انقلابی در بازار برقی دارد. تویوتا در حال حاضر روی پروژه هایی با هدف معرفی خودروها با باتری های جامد تا سال 2025 کار می کرد, اما کار او در نهایت پیشرفته تر از حد انتظار است.

خودروساز ژاپنی فاش کرد که تولید مواد مورد استفاده در این باتری ها را ساده کرده است ، و این نشان می دهد که از نظر زمان شارژ و استقلال پیشرفت قابل توجهی دارد. هدف تویوتا جاه طلب است: نیمی از اندازه ، قیمت و وزن باتری ها در سالهای آینده.

تویوتا می خواهد اتومبیل های برقی را از همیشه مستقل کند

طبق اظهارات تویوتا ، سازنده از نظر پایداری باتری های خود پیشرفت های چشمگیری داشته است. این شرکت اکنون ادعا می کند که می تواند یک باتری حالت جامد را ارائه دهد که طیف وسیعی از 1200 کیلومتر را ارائه می دهد ، که می تواند در کمتر از 10 دقیقه شارژ شود.

طبق گفته های فایننشال تایمز, تویوتا در پایان دهه قصد دارد باتری ها را در حالت جامد برای وسایل نقلیه برقی شروع کند. این نوع باتری ها به دلیل پتانسیل کاهش زمان شارژ ، افزایش ظرفیت و کاهش خطر آتش سوزی مرتبط با باتری های لیتیوم با الکترولیت مایع سنتی ، مشتاقانه در انتظار هستند. در واقع ، اینها در هنگام شارژ بسیار کمتر گرم می شوند ، که باعث می شود حداکثر ایمنی رانندگان باشد.

با وجود این پیشرفت های تکنولوژیکی ، تویوتا در مورد آینده خود در برق کمترین حرفی برای گفتن دارد. این سازنده قصد دارد تا سال 2030 3 میلیون وسیله نقلیه برقی در سال تولید کند که تنها نیمی از آنها با باتری های جامد. Keiji Kaita ، رئیس مرکز تحقیقات و توسعه تویوتا برای بی طرفی کربن ، گفت که این شرکت اکنون به آن اطمینان دارد انبوه این باتری ها را برای وسایل نقلیه برقی تا سال 2027 یا 2028 تولید می کند. بنابراین ما باید چند سال صبر کنیم تا ببینیم که آنها به وسایل نقلیه خود می رسند.

ما تصور می کنیم که سایر تولید کنندگان باتری مانند CATL ، LG Energy و حتی BYD با آشکار کردن فن آوری های باتری جامد خود به سرعت به این خبر واکنش نشان می دهند.

  • اشتراک اشتراک ->
  • توییتر
  • اشتراک گذاری
  • ارسال به یک دوست

باتری بدون لیتیوم ، انقلابی برای اتومبیل برقی ?

باتری جدید سدیم یون CATL // منبع: CATL

باتری های لیتیوم یون فوق العاده بازنمایی شده ، با ظهور باتری های سدیم می توانند به تدریج دو برابر شوند. ارزان تر ، تمیزتر ، این باتری های جدید آینده خودرو برقی خواهد بود.

چه تلفن یا وسایل نقلیه برقی باشد ، باتری های لیتیوم یون محبوب ترین در بازار هستند. تولید آن در مقادیر صنعتی و با هزینه تولید نسبتاً ارزان اجازه می دهد تا با مارک ها بسیار محبوب باشد ، به خصوص در بخش اتومبیل برقی. اما این تولید با هزینه کاهش یافته در سطح زیست محیطی بدون نتیجه نیست.

افزایش شدید قیمت لیتیوم در سال 2022 همچنین تولید کنندگان اصلی باتری مانند BYD یا CATL را تحت فشار قرار داد تا سرعت توسعه سایر گزینه های دیگر مانند باتری های یون سدیم را تسریع کند. CATL آخرین نوآوری های مربوط به این موضوع را در نمایشگاه شانگهای در تاریخ 16 آوریل ارائه داد.

لیتیوم ، ماده ای در قلب نگرانی ها

هر باتری حاوی چندین کیلو لیتیوم است که به طور عمده در استرالیا و شیلی تولید می شود ، دو کشور که دور از کشورهای تولید باتری واقع شده اند. تأثیر زیست محیطی از نظر حمل و نقل مادی ، بلکه از نظر معادن لیتیوم. دومی به مقدار زیادی آب ، حداکثر 2 میلیون لیتر آب برای یک تن لیتیوم نیاز دارد. و مانند بسیاری از سوخت های فسیلی ، در نهایت مسئله فرسودگی منابع لیتیوم وارد خواهد شد.

صحرای Atacama در شیلی مقادیر زیادی از لیتیوم را پنهان می کند // منبع: ESA / Flickr

برای مقابله با این مشکل ، مهندسان بسیار کار کردند و توانستند باتری سدیم ایجاد کنند. یک جایگزین جالب در بسیاری از نکات ، چه در جنبه زیست محیطی و چه به ویژه به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی.

اول از همه ، سدیم عنصری است که حتی بیشتر در این سیاره وجود دارد: تقریباً 500 برابر کمتر از لیتیوم ، در حالی که این دو عنصر نسبتاً نزدیک به سطح شیمیایی هستند. با حضور مهمتر در سیاره ما و امکان ساخت باتری ، بدون نیاز به لیتیوم ، کبالت ، نیکل ، گرافیت یا سایر مواد با تأثیر بر محیط ، سدیم به عنوان یک جایگزین عالی در سطح زیست محیطی ظاهر می شود.

سدیم ، یک جایگزین ارزان تر ..

از نظر اقتصادی ، باتری های یون سدیم نیز برندگان بزرگی هستند. با گذشت سالها ، قیمت لیتیوم بسیار تکامل یافته است ، از 18 تا 70 یورو در هر کیلو. هزینه بالاتری از سدیم ، تقاضا برای آن کمتر قوی است. این راهی برای کاهش هزینه های تولید باتری های برقی خودرو است تا مصرف کنندگان از آنها بهره مند شوند.

غول دامنه ، CATL ، در ابتدای سال اعلام کرد که باتری های یون سدیم را در طول سال 2023 صنعتی می کند. یکی از تولید کنندگان اصلی باتری های اتومبیل برقی ، این بدان معنی است که بسیاری از وسایل نقلیه برقی خارج از کارخانه در سال 2024 می توانند به باتری یون سدیم مجهز شوند. CATL همچنین در تاریخ 16 آوریل تأیید کرد که برخی از وسایل نقلیه سازنده چری مجهز به این باتری های معروف هستند ، موضوعی که به تفصیل توسط همکاران ما از Frandroid در تاریخ 17 آوریل انجام شده است.

این محتوا مسدود شده است زیرا شما کوکی ها و سایر ردیاب ها را قبول نکرده اید. این محتوا توسط توییتر تهیه شده است.
برای اینکه بتوانید آن را تجسم کنید ، باید استفاده از توییتر را با داده های خود که می تواند برای اهداف زیر مورد استفاده قرار گیرد ، بپذیرید: به شما امکان می دهد محتوا را با رسانه های اجتماعی مشاهده و به اشتراک بگذارید ، توسعه و بهبود محصولات D’Anumoid و آن را به اشتراک بگذارید شرکا ، تبلیغات شخصی را در رابطه با مشخصات و فعالیت خود به شما نشان می دهد ، یک پروفایل تبلیغاتی شخصی را برای شما تعریف می کند ، عملکرد تبلیغات و محتوای این سایت را اندازه گیری می کند و مخاطبان این سایت را اندازه گیری می کند (بیشتر)

یکی دیگر از مزیت های کمتر شناخته شده این باتری ها بر اساس عملکرد کم دمای آنها است. جایی که سایر مواد شیمیایی باتری بخش خوبی از ظرفیت خود را با دمای زمستان از دست می دهند ، باتری های سدیم یون بهتر عمل می کنند. آنها همچنین تحت این شرایط سریعتر شارژ می شوند.

از طرف دیگر ، آنها سنگین تر و کارآمدتر هستند

باتری های یون سدیم عاری از نقص نیستند. در میان نکات منفی این فناوری ، تراکم انرژی و وزن آنها وجود دارد.

با توجه به سطح عملکرد ، مهندسان در این زمینه پیشرفت کرده اند ، همانطور که در مورد باتری های لیتیوم یون فعلی نیز وجود دارد. در سالهای اخیر ، باتری های یون سدیم بسیار ضعیف تلقی شده اند تا بتوانند در یک وسیله نقلیه الکتریکی نصب شوند. چگالی انرژی آنها امروزه کاملاً شبیه به باتری های لیتیوم-تر-فسفات (LFP) سال 2014 است ، بنابراین آنها در درجه اول به وسایل نقلیه غیرمستقیم انجام می شوند. CATL اعلام کرده است که به 200 WH/kg رسیده است. اما جالب ترین ممکن است در سایر راه حل های متشکل از مخلوط کردن یون های سدیم و یون های لیتیوم برای افزایش عملکرد ، ارائه باتری هایی با 500 کیلومتر استقلال باشد.

از نظر وزن ، همه چیز اول از همه سؤال شیمی است: سدیم عنصری بین 3 تا 4 برابر سنگین تر از لیتیوم است. دانستن اینکه وزن باتری اتومبیل برقی بسته به تعداد سلولهای روی تخته به راحتی حدود 300 کیلوگرم است ، این می تواند یک محدودیت خاص برای تولید کنندگان خودرو در سطح فنی باشد.

در حال حاضر تمیزتر از یک ماشین حرارتی ، ماشین برقی می تواند با استفاده از یک جایگزین سالم تر برای محیط زیست ، تصویر خود را از ماشین سبز کامل کند ، اما همچنین برای تولید کنندگان ارزان تر است و بنابراین ، برای خریداران آینده یک ماشین برقی. فناوری جدید باتری که در سالهای آینده دنبال خواهد شد.

اتومبیل برقی یک بخش رونق است ، اما هنوز هم کلیدهای درک آن را می گیرد. مشترک شدن در وات دیگر ، خبرنامه رایگان Numerama ، 100 ٪ ضمانت چوبی چوبی در تحرک فردا.

خبرنامه وات دیگر

شما مایل به دریافت خبرنامه هستید وات دیگر در صندوق پستی خود ?

در اینجا باتری انقلابی جدید پژو ، سیتروئن ، فیات ، اوپل و جیپ برقی است

گروه Stellantis (Peugeot ، Fiat ، Opel ، Jeep ، Citroën ، DS و غیره.) به منظور توسعه یک فناوری نوآورانه با Totalnergies همراه است ، و این امکان را فراهم می آورد تا استقلال رو به رشد خودروهای برقی ارائه دهد که مجهز به آن هستند. این موارد همچنین ارزان تر خواهد بود در حالی که این محلول نیز برای ذخیره انرژی ثابت استفاده می شود.

ماشین برقی ممکن است بهتر و بهتر فروخته شود ، تا جایی که بیش از دیزل در اروپا باشد ، بسیاری از مخزن ها هنوز هم با استدلال های خود در آنجا مخالف هستند. شروع با استقلال ، که باقی مانده است ، درست است ، موضوع نگرانی رانندگان. با این حال ، ما می دانیم که مفید نیست که خیلی مهم باشد ، کاملاً برعکس.

یک نوآوری بزرگ

در واقع ، چه کسی می گوید استقلال عالی می گوید باتری عالی ، حداقل برای لحظه. و هرچه اندازه بیشتر باشد ، وزن بیشتر می شود ، که به طور مستقیم بر مصرف تأثیر می گذارد که احتمالاً شعله ور خواهد شد. در حالی که برخی از تولید کنندگان و تولید کنندگان تجهیزات برای تهیه راه حل های جایگزین مانند باتری های جامد تلاش می کنند, اینها نور روز قبل از پایان دهه را نمی بینند. در ضمن ، مارک ها تصمیم می گیرند بسته های کوچکتر مانند فورد را تنظیم کنند ، اما با سرعت شارژ فوق العاده سریع.

اما دیگران به دنبال راه حل هایی هستند که می توانند در مدت کوتاه تر توسعه یابد. این به ویژه مورد گروه Stellantis است ، که باعث می شود تمام مارک های آن تا سال 2030 برقی شوند. اگر گروه فرانکو و ایتالیایی نیز به سوخت مصنوعی علاقه مند باشد ، توسعه راه حل های مربوط به خودروهای با انتشار صفر (اگزوز) در حال حاضر در قلب اولویت های خود قرار دارد.

اینگونه است که این شرکت به تازگی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است که با SAFT ، یک شرکت تابعه از Totalnergies که در توسعه باتری های پیشرفته تخصص دارد ، همکاری کرده است. این دو شرکت امروز ثمره تحقیقات خود را نشان می دهند که تقریباً چهار سال به طول انجامید با همکاری سه آزمایشگاه CNRS. یک پروژه وسیع که به سرمایه گذاری کمتر از ده میلیون یورو نیاز نداشته باشد ، نیمی از آن توسط دولت تأمین می شود.

نتیجه نامیده می شود ایبیس, چه کسی غیر از مخفف نیست سیستم یکپارچه باتری هوشمند (سیستم باتری هوشمند یکپارچه). در حال حاضر ، آن را به شکل یک تظاهرکننده ثابت می گیرد ، اما در نهایت این فناوری در اتومبیل های برقی آینده مارک های گروه ، از پژو گرفته تا فیات از طریق جیپ و سیتروئن ادغام می شود.

اتومبیل های سبک تر و ارزان تر

اما به طور مشخص ، این پروژه تحقیقاتی از آن تشکیل شده است ? دومی به شکل یک فناوری که با انواع باتری ها سازگار است ، خواه یک فناوری LFP (لیتیوم – آهن – فسفات) یا NMC (نیکل – منگنز – کبالت) باشد). این یکی تنها شارژر و تنها اینورتر با کارتهای الکترونیکی را جایگزین می کند صعود به سلولهای لیتیوم یون نزدیکتر. یک جریان متناوب که موتور را تأمین می کند ، مستقیماً از باتری ها ایجاد می شود.

این دستگاه اجازه می دهد وزن باتری و اندازه آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. که پیامدهای آن در هزینه تولید است و باعث می شود قیمت خودروها برای مشتریان کاهش یابد. علاوه بر این ، این سیستم استقلال را تقریباً 12 ٪ افزایش می دهد و قدرت بیشتری را برای همان مقدار انرژی ارائه می دهد. علاوه بر این ، دومی قابل اطمینان تر است و باعث افزایش طول عمر سلول ها می شود.

این محتوا مسدود شده است زیرا شما کوکی ها و سایر ردیاب ها را قبول نکرده اید. این محتوا توسط YouTube تهیه شده است.
برای اینکه بتوانید آن را تجسم کنید ، باید استفاده از YouTube را با داده های خود که می تواند برای اهداف زیر مورد استفاده قرار گیرد ، بپذیرید: به خودتان اجازه دهید تا محتوا را با رسانه های اجتماعی مشاهده و به اشتراک بگذارید ، توسعه و بهبود محصولات D’Humanoid و آن را به اشتراک بگذارید. شرکا ، تبلیغات شخصی را در رابطه با مشخصات و فعالیت خود به شما نشان می دهد ، یک پروفایل تبلیغاتی شخصی را برای شما تعریف می کند ، عملکرد تبلیغات و محتوای این سایت را اندازه گیری می کند و مخاطبان این سایت را اندازه گیری می کند (بیشتر)

سرانجام ، این نیز اجازه می دهد از قدرتی که توسط باتری قابل عبور است صعود کنید در طول اتهام طبق اطلاعات AFP ، که توسط سایت منتقل شده است دانش انرژی ها. اولین نمونه اولیه باید تا سال آینده در یک ماشین برقی در گروه نصب و آزمایش شود ، اما ما هنوز نمی دانیم که تاریخی که این دستگاه بر روی یک مدل سریال ایجاد می شود.

علاوه بر این ، این فناوری همچنین با ارائه یک کمبود زمین و همچنین نگهداری آسان تر ، برای ذخیره انرژی ثابت مورد استفاده قرار می گیرد. یک نوآوری اساسی ، در حالی که نیازهای این منطقه در حال افزایش است ، زیرا این راه حل امکان وابستگی کمتر به شبکه الکتریکی ، در حال حاضر تحت تنش را فراهم می کند. به طور مشخص ، انرژی هنگامی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت درخواست بیشتر مورد استفاده مجدد قرار می گیرد. علاوه بر این ، صرفه جویی در هزینه ، ذخیره برق در ساعات خاموش و استفاده از آن در ساعات کامل.

آیا از Google News (اخبار در فرانسه) استفاده می کنید ? شما می توانید رسانه مورد علاقه خود را دنبال کنید. دنبال کردن Frandroid در Google News (و numerama).